رمضان هم امد

همه جمال تو بینم چوچشم باز کنم

همه شراب تو نوشم چو لب فراز کنم

حرام دانم با مردمان سخن گفتن

و چون حدیث تو اید سخن دراز کنم

هزار گونه بلنگم بهر رهم که برند

رهی که به سوی توست ترکتاز کنم

                                                  (کلیات شمس غزل ۱۷۲۴)

حضرت رسول می فرمایند:

شیاطین در این ماه در زنجیرند


یکی از این شیاطینی که تو این ماه در زنجیره شیطان نفسمونه که با روزه گرفتن وخویشتن درای تو این ماه به اسارت در میاد


به قول مولانا:

نفس و شیطان هر دو یک تن بوده اند

در دو صورت خویش را بنموده اند



مولای متقیان امیر مومنان میفرماید:                                                              

((برای هر یک از دنیا و اخرت فرزندانی وجود دارد وشما فرزندان اخرت باشید نه دنیا

زیرا هر فرزندی در روز قیامت به مادرش میپیوندد امروز دنیا جای کار است نه حساب و فردا قیامت حساب است نه عمل))                                                                             خطبه شماره42                                 




((دنیا خانه ای است که نابودی در سرنوشتش ثبت و برای مردمش حرکت معیین گردیده است))

                                                                         خطبه شماره45

                     



((اگاه باشید که امروز وقت تمرین است و فردا روز مسابقه کسی که برنده شد به بهشت میرود و کسی که عقب ماند به جهنم))                                                                خطبه شماره28

سید رضی در تجلیل از این خطبه مینویسد :

امام علیه السلام با کوتاهترین لفظ بهترین معنی رو در نظر گرفته است

دنیا را به مسابقه و جایزه را به بهشتدر نظر گرفته است و برای عقب مانده جهنم

و این برداشتی از ایه قران است که خدا میفرماید:

بهره برداری کنید از دنیا که مسیر شما به سوی جهنم است

                                                                           ابراهیم ایه 30



بسیار گفته اند و بسیار شندیده اید؛ پس به تکرار نیازی نیست! 

 
چرا ، هست...

 

در علم و ادب تکرار ملال آور است و بیهوده ، عقل تکرار را نمی پسندد.  


اما احساس تکرار را دوست دارد. طبیعت تکرار را دوست دارد.جامعه به تکرار نیازمند است.  

 

طبیعت را از تکرار ساخته اند،جامعه با تکرار نیرومند می شود، احساس با تکرار جان می گیرد ...

  

                                                                                     دکتر شریعتی

این سخن دکت شریعتی رو نوشتم که تو دلتون نگین حرفای تکراریه!!!)



بیاین تو این ماه رمضان روزه رو نه از روی رفع تکلیف  بلکه واقعا برای خویشتن داری بگیریم

بیاین طعم خوب بندگی رو بچشیم

بیاین کمک کنیم شهرمون بوی ماه رمضون بگیره یکی دو سالی هست که حداقل تو تهران بوی ماه رمضونای سابق نمیاد!!!

بیاین تو این یه ماه حداقل روزه رو بهانه ای کنیم برای انسان زندگی کردن



1.پ.ن:ببحشید شماره خطبه هارو مطمئن نیستم

2.پ.ن:همه این خطبه ها زیبان وحضرت برای همه نوع ادما این صحبتها رو کردن

حضرت تو دعای سحر میگن که خدایا من هرگز تو را به طمع بهشت و ترس از دوزخ عبادت نکردم بلکه تو را شایسته پرستش  و عبادت دیدم.(وحشتناک زیباست به نظر من)

3.پ.ن:هر کی میخواد خوشحالم کنه اس ام اس برای سحر یادش نره







نظرات 10 + ارسال نظر
امین چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:13 ق.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام
احوالات آقا مهدی؟!

ای کاش دیروز هیئت می‌یومدی، آقای حسینی بحث قشنگی راجع به رمضان داشتند.
امیدوارم همه‌مون بتونیم ماه رمضون خوبی داشته باشیم...

سلام اخوی
قربونت
دعام کن که سعادت رفتن به هیئت ازم گرفته نشه
انشاالله
یا حق

مهرگان چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:26 ق.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام
خوب هستین؟
چند ساعتی تا حلول ماه مبارک رمضان باقی نمونده ... انشالله در این لحظات دوستان مجازی را هم از دعای خیرتون محروم نکنید...

جواب کامنت پست قبلی را خواندم . بقیه کامنت را در پست قبلی تو بخونید


سلام
شکر خدا
شما هم ما رو یادتون نره
لطف کردین انشاالله حتما بعد ماه رمضون اون پستو تجدید میکنم

یا علی

azad چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:19 ب.ظ http://charand-parand.blogfa.com

سلام خداوند بر شما..........
چقدر خوشحالم از این که بار دیگر به مهمانی دعوتم مهمانی که حیوانیتم را می کاهد ..........
خداوندا من لیاقت ان ندارم که در سفره ات پاکبازی کنم من دنیایی غرق گناه را چه به مخلصانت !!!!!!! ممنون که مرا دعوت کردی خدایا ممنون که مارا دعوت کردی !!!!!! می دانم دو ستمان داری اگر نداشتی چرا سفره ی دلت را پیش ما می گشودی از خودت در ما می دمیدی !!
ببخشید که تو کامنتاتون درد دلمو گفتم اما کاش ........
رمضان با تمام خوبی هایش می اید و میرود امیدوارم خوبتر شما صعود کنیم به بالا برسیم حتی برای یک ثانیه .......
کاروانیان کربلا در رهند و رستگاری نزدیک.......

سلام
منم خیلی خوشحالم کلی برای این ماه رمضون نقشه کشیدم
((می دانم دو ستمان داری اگر نداشتی چرا سفره ی دلت را پیش ما می گشودی از خودت در ما می دمیدی !! ))اینجاش خیلی عالی بود
ممنون که کامنت دونی ما رو لایق درد دل دونستین(خوشحال شدم)

کاروان کربلا...


یا حق

راضیه چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:21 ب.ظ http://www.judyabot.blogfa.com

درود
شاید بهترین پستی بود که مربوط به ماه مبارک خوندم
از تمام نوشته هاتون استفاده کردم و لذت بردم
من که بیشترش رو رای اولین بار میشنیدم ولی اینا چیزهایی هستند که باید تکرارشون کرد!
وچه زیباست فلسفه و حکایت این ماه و روزه داری!
الحق که پست زیبایی بود مخصوصا قسمت آخر که نوشته بودی خدایا من تورا شایسته ی پرستش و عبادت دیدم!
به قول خودتون وحشتناک زیباست!
ممنون
التماس دعا

سلام
شما لطف دارین
میگن هر چی از دل بیاد به دل میشینه.(اینجا بستگی به دل خواننده داره)
ممنون از نظرتون
یا حق

[ بدون نام ] چهارشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:13 ب.ظ

فیض بردیم.

لطف دارین

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:17 ب.ظ

ان شاءالله که تو این ۳۰ روز آدم شیم واقعا

سلام
انشاالله که بنده باشیم تا طعم خوش بندگی رو بچشیم

اتشاالله که شما هم جزء۳۰ روزی ها باشین


التماس دعا داریم

راضیه جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:01 ق.ظ

سلام

ممنون از توضیحاتتون

سلام
خواهش وظیفه بود
یاحق

کوروش جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:45 ق.ظ http://aghazidigar.blogsky.com

سلام
پست قشنگی بود
به قول دوستمون فیض بردیم
منم تو ماه رمضون دارم یه سری مطالب ادامه دار میزارم اگه دوست داشتی سر بزن

سلام
ممنون لطف دارین
سخنان بزرگان بود
سر زدم اخوی از قلمتونم لذت بردم
یا حق

azad جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:01 ق.ظ http://charand-parand.blogfa.com

سلام ............
از من لینک مطلب رو خواسته بودید با عرض معذرت برای حفظ بعضی مسایل (شاید خودشون مایل نباشند...)من فقط ادرس اون وبلاگ رو بهتون میدم تا شما خودتون زحمتشو بکشید
اولین نظری که تو اون پست برام گذاشته شده بود مختص اون فرد محترم بود می توانید اگه مایل بودید استفاده کنید شرمنده که نتونستم بیشتر از این کمکتون کنم !!!!
کاروانیان کربلا در رهند و رستگاری نزدیک.....

سلام
لطف کردین البته اون مطلبی که من دنبالش بودم نبود
بازم ممنون
یا حق

رستگار یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:43 ب.ظ http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com

سلام

شرمنده ام به خدا بابت تاخیر!!
از شما چه پنهون چند وقتی مشغولیات ذهنی دل و دماغ گشتن تو این دنیای مجازی رو از ما گرفته بود!

ماه رمضان بر شما مبارک باشه انشالله!
مطمئن هستم که دوستان رواز دعای خیرتون فراموش نخاهید کرد! :)

در پناه حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد