موج سونامی وبلاگی (به قول امین)

                                                        بسم رب الحسین

این موج از خانوم مهرگان شروع شده و داره  روز به روز بزرگتر میشه(ممنون از دعوت امین عزیز و داداش گلم اقای وطن وست بزرگ)

ایده بسیار جالبیه که هم با کتابهای بیشتری اشنا میشیم هم با سلیقه دوستان

واقعا سخته که اسم هفت کتابو بگم چون احساس میکنم در حق بقییه کتابهای ارزشمند کمکاری کردم ولی هفتایی که خودشون بیان تو ذهنمو می نویسم



1)نهج البلاغه از مولای متقیان علی(ع)

ترجمه:مصطفی زمانی

فکر میکنم همه خوانده باشن و همه اشنایی داشته باشن با این سخنان ارزشمند(یه بار کمه بارها و بارها میخوانم)

2) نام کتاب:امام حسین(ع) و ایران

نویسنده:کورت فریشلر المانی

با توجه به اینکه این کتاب توسط یک مسیحی و بیشتر از منابع اهل سنت نوشته شده چون منابع شیعه کمتر در دسترسشون بوده  کتاب واقعا مفیدی است و نظرات شخصی ایشون هم خواندنی است.

3)نام کتاب:حدیث بندگی و دلبردگی

دکتر عبد الکریم سروش

در این کتاب دکتر به شرح دعای ابو حمزه پرداخته و مطالب دیگری از جمله دعا و توبه و معشوق و محتشم را بررسی کرده به نظر من کتاب ارزشمند و مفیدی است و روی بنده تاثیر گذار بود.

4) نام کتاب: اسرار ال محمد(ص)

تالیف سلیم بن قیس هلالی

اولین کتاب شیعه در زمان امیر المومنین تالیف شده است و کتاب او مورد تایید امیر المومنین و امام حسن و امام حسین و امام زین العابدین و امام باقر  و امام صادق(ع) بوده است.

امام صادق می فرماید:

هر کس از پیروان  و دوستان ما کتاب سلیم بن قیس هلالی را نداشته باشد چیزی از مسائل امامت ما نزد او نیست و از وسیله های ما هیچ اگاهی ندارد و ان کتاب الفبای شیعه و سری از اسرار ال محمد(ص)است.

5)لهوف

سیدابن طاووس

ترجمه عباس عزیزی

مقتل سالار شهیدان است که به گفته علما و بزرگان معتبرترین مقتل است

6)منطق الطیر عطار نیشابوری

در منطق الطیر حکایات تمثیل ها و پند ها و داستانهای عرفانی زیبایی وجود دارد که از خواندن انها درس های بزرگی گرفتم.(مثل داستان شیخ صنعان)

7)حماسه حسینی

استاد شهید مرتضی مطهری

این کتاب درسه جلد است که استاد با شجاعت خاصی  مسائل محرم و عاشورا و امام حسین را مورد بررسی قرار داده(جلد دوم واقعا عالیه)


این شعرم اومد تو ذهنم حیف بود ننویسم:


                                          به به که چه دلرباست عباس

                            ساقی می ولاست عباس

                            در ملک نجات ناخدا و

                            در ملک دلم خداست عباس

                            از فاطمه اش جدا نخوانید

                            با پنج تن کساء ست عباس

                            او زیر کسا نبود زیرا

                            بر اهل کساء عباست عباس


دوست داشتم بازم بنویسم ولی بازی قانون داره هفتا بیشتر نمیشه!!!!!!!!


به دلیل اینکه من تازه کارم و دوستان وبلاگی زیادی ندارم  و همه دوستان بنده رو دیگران دعوت کردن من از دعوت هفت نفر معافم.

ولی یه نفر که هنوز دعوت نشده و غیبت هم داره رو دعوت میکنم

دوست خوبمون سید (سایه ابر)



نظرات 11 + ارسال نظر
کا! پنج‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 07:00 ب.ظ

هیچ وقت توان خوندن لهوف رو نداشتم!
اسرار آل محمد رو به یک نفر(همکلاسیم) معرفی کردم نظرش در مورد نحوه شهادت حضرت فاطمه س عوض شد.می گفت فوت شدن!!
نهج البلاغه نهج الهدایه است!به نظرم یک کتاب سیاسی -اخلاقیه!
حماسه حسینی هم هنوز نخوندم!!یکی خونده برام گفته !ولی دلیل نخوندن نمیشه!
منطق الطیر هم هر وقت عاشق شدم می خونم.
همین!

سلام
لهوف مقتلیه که با تمام جزییات ننوشته ولی کلا مقتل خوندل دل میخواد
ولی باید خوند هر چقدرم که اذیت بشه ادم این نظر منه
منطق الطیرم که ...
مولا پشت و پناهتون

مهرگان جمعه 14 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:20 ق.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام
عجب تیتری برای این پست انتخاب کردین!!
منتظر بودم این موج به شما هم برسه و ما رو بهره مند کنید
خوشحالم شرکت کردین
این سوامی(به قول شما و حاج آقا امین) برای من که خیلی مفید بود و کلی از پست های دوستان و ککتابهای معرفی شده یاداشت برداری کردم و درباره بعضیهاشون تحقیق کردم ... که انشاله در آینده چیزی به دانسته ها و داشته هامون اضافه کنه!!

کتاب دکتر سروش مربوط به چه سالی و چه برهه ای از زمان میشه؟

ممنون
موفق باشید

سلام
ممنون شما همیشه لطف دارین
کتاب حدیث بندگی و دلبردگی دکتر سروش برای رمضان سال ۱۳۷۴ هستش
خیلی صحبت های ایشون جای تفکر داره و اموزندس
چاپ اول این کتاب فروردین سال 1375
یا حق

رستگار جمعه 14 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:00 ق.ظ http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com

سلام

عیدتون مبارک!

امام حسین و ایران٬ نویسنده اش خارجیه!‌ باید جالب باشه!
کتاب حدیث بندگی و لبردگی هم سعادتی باشه بخونیم چون دعای ابوحمزه ثمالی رو بسیار دوست می دارم! :)

شعر زیبایی بود! ممنون
در پناه حق

سلام
عید شما هم مبارک باشه
من کتاب امام حسین و ایرانو خیلی دوست دارم واقعا کتاب مفیدیه
شاید بعضی از مطالبش به نظر ما خوشایند نیاد
ولی چون یه خارجی مسیحی بی طرف که تاریخ نویسه نوشته خیلی جالبه
نظرات شخصی خودشم واقعا خوندنیه(در حال حاضر اگه به من بگن یه کتاب معرفی کن برای خوندن من این کتابو پیشنهاد میکنم)
کتاب دکتر سروشم فوق العاده جالبه مخصوصا برای شما که به دای ابو حمزه ثمالی علاقه دارین واقعا این کتاب ارزش یک بار خوندنو داره من که تا حالا ۳بار خوندم

حق یارتون

هدی شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:56 ق.ظ http://elmoservat.blogfa.com

سلام
حال شما چطوره؟!
کتابهای جالب و خواندنی معرفی کردید ..انشاءالله بتوانیم مطالعه کنیم ...ممنونم...
التماس دعا
یا علی

سلام
شکر خدا
خواهش میکنم شما لطف دارین
یا حق

هیفا شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 10:53 ق.ظ

سلام!
چه جالب!... از بین وبلاگهای دوستانی که دچار این سونامی شدن و کتاب معرفی کردن اینجا تنها جاییه که همه ی کتابهای معرفی شده ش برام آشنا هستن ... همه رو هم تو خونه دارم ولی متاسفانه شش مورد اول رو نخوندم...حماسه ی حسینی رو خوندم البته کتاب سه جلد داره نه دو تا... قسمت های مربوط به تحریفات عاشورا که اگه اشتباه نکنم جلد اول باشه برام خیلی جالب بود!
امام حسین (ع) و ایران رو نخوندم چون از مترجمش خوشم نمیاد ولی حالا مشتاق شدم که بخونمش ... مجبورم با مترجم هم بسازم!
ممنون برای معرفی... پست مفیدی بود!
حق یارتون!

سلام
واقعا جالبه
ممنون از تذکرتون درستش کردم(۳جلد)
حتما بخونین کتاب امام حسن وایران این کتاب عالیه
طفلی مترجم!!! اقای منصوری که کارش درسته!
چون کتابها دم دستتونه میگه که حتما حدیث بندگی ودلدادگی رو خم بخونین

حضرت حق پشت و پناهتون.

کامران شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:47 ب.ظ

هر کار می کنم از سروش بدم میاد!

سلام
جدی؟نکنه برای مطلبی که در مورد وحی گفتن؟
یا مولا علی

داود شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:30 ب.ظ http://yaran1388.blogsky.com/

سلام

ممنون از حضورتون...

و ممنون از معرفی کتابها...

انشاالله سعادتی باشه که بتونم از اونایی که نخوندم استفاده کنم...

التماس دعا و خدانگهدار

سلام
خواهش استفاده کردم
انشاالله
دعا گو هستیم
یا علی مدد

ع.ر.وطن دوست شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 03:38 ب.ظ http://123tamam.blogsky.com

سلام!

نهج البلاغه محشره!محشر!
گذاشتمش توی جیره روزانم!

لهوف رو که نسخه الکترونیکیش بدستم رسیده و اگه توفیق باشه در اولین فرصت میخونم! توی محرم که خیلی دنبالش گشتم!

ای خدا !چقدر کار نکرده دارم!
خدا به وقتمون برکت بده!
دستت درد نکنه مهدی جانم!

دعامون کن
یا علی

سلام
ایول منم تو جیره روزانمه روزی ۳خطبه میخونم:)
خدایا به وقت علیرضا برکت عطا فرما!
امیییییییییییین
تازه برگشتی وطن میخوام بهت کتاب بدم با خودت ببری که تو غربت احساس تنهایی نکنی:)
خیلی اقایی
یا علی مدد

امین شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:01 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام
بسیار عالی
کتاب حماسه حسینی که الآن داره تجدید چاپ میشه دو جلد شده و شما اشتباه نگفتی! قبلاً سه جلد بود ولی الآن دوتا شده.
اینها رو هم باید به لیست اضافه کنم.
میدونی الآن دچار مشکل شدم، نمیدونم برم توی فاز کتب مذهبی یا رمان یا دفاع مقدس یا ... ! شاید هم بهتر باشه درس‌های دانشگاه رو بخونم که ترم آخری دردسر نیفتم!

یاحق

سلام داداش امین
ممنون که گفتی داداشی
از کتاب درسی بدم میاد خسته شدم از کتاب درسی

مهرگان چهارشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 05:55 ب.ظ


سلام حالتون خوبه؟
ببخشید خیلی زودتر از این ها باید پاسخ کامنتتونو میذاشتم ... ولی خوب یه مقدار گرفتاری و به تبعش دسترسی کمتر به اینترنت ... ضمن این که در پاسخ به اون درخواستتون باید یه نیم نگاهی به بعضی از کتب در دسترس مینداختم...
اما شاید بد نباشه درباره برخی مسائل یه توضیح مختصری بدم...
من در منطقه ای زندگی کردم و میکنم که که شیعه و سنی در کنار هم روزگارشونو سر می کنن . خیلی از دوستان نزدیک من و حتی دوستان مجازی و وبلاگی من اهل سنت هستن و همیشه باید جانب احتیاط رو در حرف زدنم در نوشتنم و رفتارم رعایت کنم . مشاهده کردین که در آخرین پستم فقط به تبریک میلاد حضرت رسول بسنده نکردم و هفته وحدت رو هم تبریک گفتم ...
طبیعیه که تو این شرایط نمیتونم جسارت و پروای شما رو داشته باشم ... اما وظیفه خودم میدونم که در محکم شدن اعتقاداتم کوشش کنم و به این مسئله هم واقفم که برادر یا خواهر اهل سنتم چند برابر من در دین مذهب خودش تعصب داره و در عین حال اونم معتقد به جذب حداکثری و دفع حداقلی هست ...

به قول یه بنده خدایی واقعا امت پیامبر چه امتی است!!
امتی که خداوند هدایتشون کرد !دینشون رو کامل کرد و نعمت رو برآنان تمام کرد!!ولی پس از پیامبر پراکنده شدن و گروه ها و فرقه ها و مذاهب مختلف رو پدید آوردن . با اینکه بهترین امت بودن . گروه ها و مذاهب مختلف و نژادهای گوناگون به وجود اومد و مسلمان به انسانی سرگردان در تاریکی تبدیل شد که نمیدونه کجا باید حق رو پیدا کنه چون هر فرقه ای ادعای چنگ زدن به قرآن و پیروی از سنت رسول الله (ص) رو داره

مطمئنا جناب 301040 در مسائل مذهبی خیلی خیلی مسلط تر از من هستن و خیلی بهتر از من به مسائل آگاه هستن و اینکه پرهیز می کنن از این مباحث مورد اختلاف شیعه و سنی حتما دلایل خودشونو دارن

سلام
ممنون از توضیحاتتون
۳۰۱۰۴۰ پرهیز نمیکنه ...
بگذریم
قران و حسین یعنی ثقلین

یه امیر المومنین(ع)

ع.ر.وطن دوست سه‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:45 ب.ظ http://123tamam.blogsky.com

سلام!
داش مهدی !
خوبی؟!
کجایی؟ یهو رفتی! نگران شدیم!

مواظب خودت باش!
التماس دعا داریم
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد