چرا قیام امام حسین و نهضتش کوششی برای بدست اوردن قدرت نیست

رجالی که در پی قدرت هستند.پیش از انکه به پا خیزند نیروی خود را ازمایش میکنند نیروی دشمن دا در نظر میگیرندقدرت افکار عمومی را می سنجندو در پی تهیه مقدمات میروند.هنگامیکه قوای خود را با قوای دشمن متقارب دیدند و شصت درصد پیروزی را از ان خود تشخیص دادند قیام میکنند.

قیام امام حسین (ع) اینگونه نبود حضرت در تمام دوران حکومت معاویه میتوانست به جمع قوا بپردازد نیرو تهیه کند.دعوت سری انجام دهد.ولی اینکارهارا انجام نداد.

قیام حضرت ناگهانی بود .موعد قیام که رسید.به پاخاست .لشکری نداشت.نیروی شکننده ای نداشت. از رشد مردم اگاه بود.میدانست که افکار عمومی قدرتی ندارد همه خردمندان و سیاست مداران عصر می دانستند که قیام او با شهادت همراه خواهد بود.قدم جلو گذاردند کوشش ها کردند که از این کار منحرفش گردانند.نپذیرفت.

خودش نه تنها یقین داشت که شام را فتح نمی کند بلکه میدانست کوفه را نیز نمیتواند به تصرف در اورد.ولی به پا خاست زیرا هدفی که در قیام داشت هدف دیگری بود.

نهضت حسین(ع)((جهاد فی سبیل الله))بود نه((نهضت فی سبیل النفس)) و حسین(ع) سرور مجاهدان در راه خداست.

در رفتار امام حسین ع  نکته ها به چشم میخورد که تا امروز همگان حیرت زده مات و مبهوت ایشانند.

چند نکته:

ایشان از طرفی به سوی کوی شهادت میرود و از طرفی برای جلوگیری از خونریزی کوشش می کند.

زهیر که عثمانی و در دستگاه یزیدبود را دعوت میکندو از زهیر عثمانی زهیر علوی.و از زهیر یزیدی زهیر حسینی میسازد وراه شهادت را به او نشان میدهد ولی از دعوت برادرش محمد حنفیه خودداری میکند.

اهل کوفه و اهل مکه ومدینه را دعوت نمیکند ولی اهل بصره را دعوت میکند.به بصره نمی رود ولی به سوی کوفه میرود.

یارانش را ازاد می گذارد و میگوید بیعتم را از شما برداشتم ولی به دعوت ابن سعد و شمر و یاران دشمن میپردازد.حربن یزید ریاحی را که فرمانده سپاه یزید بود را دعوت میکند تا ازاده زندگی کندو ازاده بمیرد ولی از عبیدالله جعفی میگذرد.

کیست این حسین(ع) و چه حسابی در کار اوست.؟!!!


و عجب کشتی نجاتی استکه حتی از نجات دشمنان نمی گذرد و عجب لطانی است که بر قلبها حکومت میکند.


فرش بر رونق بازار حسین می نازد

عرش بر جلوه رخسار حسین می نازد

ابر بر اشک عزادار حسین می نازد

قبر شش گوشه به زوار حسین می نازد

کربلا هم به علمدار حسین می نازد

نظرات 7 + ارسال نظر
هدی پنج‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:43 ب.ظ http://elmoservat.blogfa.com

سلام

ممنونم بابت پست خوبتون ..تحلیل و تفسیرتون عالی بود ..تا حالا اینطور به موضوع نگاه نکرده بودم..
...
در پناه حق

سلام
نظر لطفتونه.ممنون
حق نگهدارتون

هدی پنج‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:44 ب.ظ http://elmoservat.blogfa.com

سلام

ممنونم بابت پست خوبتون ..تحلیل و تفسیرتون عالی بود ..تا حالا اینطور به موضوع نگاه نکرده بودم..
...
در پناه حق

سید اولاد پیغمبر پنج‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:55 ب.ظ http://sayeye-abr.blogfa.com

سلام!!

خوبید!؟
من که خیلی ارادت پیدا کردم خدمتت!میدونی ذهن بازی داری!تعصبم ظاهرا نداری!وگرنه مثه بعضیا میومدی تو وبم و منو فحش بارون میکردی!

من هم از نظر خودم ذهن بازی دارم.چرا که اعتقاد به عصمت سران حکومت ندارم .عصمت خاص انبیا و ائمه علیهم السلام هست.نقد هم درباره همه جائز میدونم جز انبیا و ائمه علیهم السلام.

شاید برات جالب باشه که من خط سیاسیم رو توی یک فضای باز انتخاب کردم.چون اغلب خانوادم پدرم دایی ها عموها همه فکر می کنم هم عقیده شما و حتی از شما آتشی تر هستن. من خط ولایت رو پسندیدم و علت عقلی نقلی هم براش دارم!
بی خیال داداش!!(اصلا مشتاق بحث و مناظره سیاسی نیستم اهلش هم نیستم)

من دوستان زیادی با سلیقه های مختلفی دارم ولی مایلم که با نقاط اشتراکم با افراد هماهنگ شم و مسائل سیاسی این بین خیلی مهم نیس!چرا که وحدت مهم تره .دوستی و صفا مهم تره!!

پس بی خیال اون حرفا!!

مثلا امام حسین ع نقطه اشتراک قوی پرنور و خیلی عالی ای هستن!!

التماس دعا دارم خوشال شدم اومدی.بازم اومدی نظرت رو در مورد مطالبم بنویس!!

ممنون

سلام
شکر
ممنون شما خیلی لطف دارین.
منم موافق بحث سیاسی نیستم.بتر اینه که روی نقطه مشترکمون با هم صحبت کنیم.و من از شما چیز یاد بگیرم
وقتی دلم کسی با اقام حسینه یعنی ذات پاکی داره و ذهنی حقیقتجو
راستی به نظر من اگه کسی بتونه از انبیا نقد کنه اشکالی نداره بر فرض محال که بتونه
اونوقت وظیفه من و شمشای بچه شیعه اس که روشنش کنیم و میکنیم
بازم به خونه خودت سر بزن و چراغشو روشن نگه دار
یا ماه منیر بنی هاشم

سید اولاد پیغمبر جمعه 9 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:00 ق.ظ http://sayeye-abr.blogfa.com

چاکر چاکرای امام حسین(ع)

ما بیشتر
تازه اگه سید باشه نورعلی نور

هیفا جمعه 9 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:02 ق.ظ http://yatura.blogfa.com

سلام!
لطف کرده بودین و سر زده بودین...
مطلب جالبی بود...
تمام دهه ی اول محرم امسال رو به زهیر فکر می کردم ... شخصیت عجیب و جالبی داره ... زهیر از امام فرار می کنه و امام دنبالشن !!!
تصمیم گیری درست و به موقعش هم خیلی قابل تامله... کافی بود یه کم تو انتخابش تعلل کنه تا سرنوشتش چیزدیگه ای بشه...!
راستی!
متوجه نشدم چه چیزایی رو نمیتونید هضم کنید!
ائمه (ع) حبل الله المتین هستن که هرکسی بره سراغشون حتما راه درست رو پیدا میکنه ...
التماس دعا!
حق یارتون!

سلام
خواهش میکنم...
مرسی که سر زدین
زهیر؟!!!!!این حسین(ع) کیست و چه سریست در کار او...
انشاالله که دستمونو بگیرن
یا علی

هیفا جمعه 9 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:04 ق.ظ

اینو یادم رفت بگم... یه نگاه به آرشیو انداختم انگار کل مطالب وبلاگتون راجع به امام حسین(ع) هست... اجرتون با خود ارباب!
یا حق!

به قول شما من ازعلاقم مینویسم
چه کنم که منم عشقو با اقام حسین شناختم
همه جا اسیرشم جه خواب چه بیدار چه محرم چه غیره محرم...
همیشه این بیت شعرو برای خودم میخونم
نمیدونم چی سر زد از من که بر غمت مبتلا شدم
مبتلا بر فراغت ای کشته سر از تن جدا شدم
حق پشت و پناهتون

پسرکوروش وارث داریوش چهارشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:16 ب.ظ http://naslebatel.blogfa.com

..........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد